Return to site

Jam-it! UNO

Intervallen training

Voorkennis en niveaus

Beginner
Om de makkelijkste versie van dit spel te kunnen spelen heb je geen voorkennis nodig van intervallen.
De Functie van de Joker verandert. Gebruik de Joker zodat de volgende speler 2 kaarten moet pakken.

Gevorderd

Om dit interessanter te maken moet je muzikale intervallen kennen. Ken je deze niet? Geen probleem! Gebruik deze afbeelding, speel het spel vaak genoeg en binnenkort ken je ze allemaal uit je hoofd!

Doel van het spel

Het doel van het spel is om als eerste jouw kaarten uit te spelen

Voorbereiding

Spreek af welke intervallen er tijdens het spel mogen worden gebruikt.
Bijvoorbeeld: We spelen alleen met Unison (1), reine kwarten (4) en reine kwinten (5)
natuurlijk kun je dit zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wilt!

Schud de kaarten en deel iedere speler 7 kaarten. De overige kaarten leg je omgekeerd op tafel; dit is de voorraad.

De bovenste kaart leg je open naast de voorraad. Dit is het vertrekpunt.

Spelverloop

De speler links van de gever begint het spel door een kaart uit te spelen met dezelfde kleur of dezelfde noot naast de voorraad.

Voorbeeld: als de opengelegde kaart een groene c is, kan hij een groene kaart of een kaart met de noot c uitspelen. Hij mag ook een “joker” spelen (zie "JOKER" verderop).

Wanneer een speler geen passende kaart kan spelen, moet hij de bovenste kaart van de stock nemen. Hij mag die onmiddellijk uitspelen als de kaart past op de opengelegde kaart, anders moet hij de kaart bijhouden en is de volgende speler aan de beurt.

Wanneer een speler zijn voorlaatste kaart heeft uitgespeeld roept hij hardop "laatste kaart"  om zo zijn tegenspelers te waarschuwen dat hij nog maar één kaart heeft. Als hij vergeet te roepen en één van zijn tegenspelers merkt dat op, dan moet hij twee strafkaarten nemen van de stock.

Het kan voorkomen dat een speler liever geen kaart uitspeelt. In dat geval moet hij een kaart van de stock nemen en eventueel deze kaart direct uitspelen wanneer hij past op de open kaart. Hij mag echter alleen deze kaart uitspelen en niet een kaart uit de hand.

Als de stok opgebruikt is voor het einde van het spel, wordt de open stapel geschud (behalve de laatste kaart, die dient als eerste kaart van de nieuwe stock) en opnieuw als stock gebruikt.

Joker

De speler die deze kaart uitspeelt, mag een ander interval kiezen waarin verder moet worden gespeeld. Als het spel met deze kaart begint, mag de gever de begin-interval kiezen.

De w

De speler die het snelst van al zijn kaarten verlost is, is de winnaar van de spelronde.

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OKSubscriptions powered by Strikingly